METKAn vastavalittu hallitus ja edustajisto

Julkaisuvapaa HETI

Helsingissä 29.11.2019

Metropolia ammattikorkeakoulun opiskelijakunta METKAn vuoden 2020 edustajisto järjestäytyi kokouksessaan 28.11.2019. Järjestäytymiskokouksessa edustajisto valitsi itselleen ensi vuodeksi edustajiston puheenjohtajiston, hallituksen puheenjohtajiston, kuusi hallituksen jäsentä sekä opiskelijakunnan äänenkäyttäjän Opiskelijapalvelut Oy:n yhtiökokoukseen.

Edustajisto valitsi puheenjohtajakseen Antti Kokkosen (konetekniikka) ja varapuheenjohtajakseen Ida Korpisalo (bio- ja kemiantekniikka).

Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Essi Lumme (bio- ja kemiantekniikka) ja varapuheenjohtajaksi Nimo Samatar (sosiaaliala). Hallituksen jäseniksi valittiin äänestyksellä Veikko Jokelainen (rakennustekniikka), Tekla Kosonen (sosiaaliala), Janne Levänen (kulttuurituotanto), Jussi Blomqvist (sosiaaliala), Johanna Lindh (sairaanhoitotyö) ja Katrine Rokkanen (radiografia ja sädehoito). Ehdokkaita hallitukseen oli 7 kappaletta.

”Ensi vuonna haluan päästä johtamaan opiskelijakuntaamme kohti vaikutusvaltaisempaa tulevaisuutta opiskelijakuntakentän eturintamassa,” linjaa tuore hallituksen puheenjohtaja Essi Lumme.

Edustajisto valitsi myös opiskelijakunnan äänenkäyttäjäksi Opiskelijapalvelut Oy:n yhtiökokouksiin vuodelle 2020 Essi Lummen ja hänen varahenkilökseen Nimo Samatarin.

METKAn hallituksen puheenjohtaja 2019
Linda Lindgren